Rob-en-Jael.reismee.nl

Beijing part 2

Dag 17 Shopping

Gister genoten van een heerlijke massage. Vandaag gaan we treintickets regelen. Met Beth gaan we, in de loop van de ochtend, richting het treinstation. Het is bewolkt en smoggy, en erg drukkend weer. We komen in de goede rij terecht en wachten maar. In China is het heel normaal om voor te dringen.1 Chinees krijgt ruzie met een ander omdat die voordringt, maar dat is uitzonderlijk. Heel veel mensen zeggen gewoon niks, maar Beth kon zich niet inhouden en roept ze achter aan de rij moeten aansluiten. Heerlijk! Uiteindelijk kopen we 2 treinkaartjes voor de nacht trein van morgenavond naar X'ian. Veel mensen schrapen hun keel en fluimen er op los. In China wordt het als niet gezond gezien om het binnen te houden. We blijven gewoon lekker op onze slippers lopen ;-) Je ziet in China overal leeuwen voor gebouwen, zoals bij de bank, restaurant of appartementencomplex. Dat brengt geluk. Ook zie je fietsen rijden met enorme pakketen spullen erop. 's Middags relaxen we wat en eten we stokbrood met kaas als lunch. 's Morgens en s' middags warm eten kunnen we nog niet helemaal aan wennen. Aan het eind van de middag gaan we shoppen. Zodra we naar buiten lopen breekt de hemel open en regent het verschrikkelijk hard. Het blijft regenseizoen...Drijfnat stappen we in een taxi. In grote shopping malls shoppen is goed voor je ego, hey pretty lady, your beautiful etc Alles om je binnen te lokken! We eten nog wat met zijn vieren, lopen wat rond en kijken 's avonds een film.

Dag 18 De oude stad Xian

Vanavond nemen we de nachttrein, dus we hebben nog de hele dag in Beijing. Aan het eind van de ochtend willen we naar het Science museum, maar die blijkt helaas Under Construction. In plaats daarvan gaan we nog een keertje shoppen. Rob heeft het afdingen al aardig te pakken. Ik koop All Stars 11 euro, want ik heb geen gympen bij me, Rob een horloge van 9 euro en een t-Shirt. Hierna gaan we naar het Art District. Beth heeft het idee dat we afgezet worden door de Taxichauffeur. Sommige hebben een trucje om de meter sneller te laten gaan, maar ja bewijs het maar, zeker als je alleen Engels spreekt. Het Art District is erg leuk. Veel galeries en cafeetjes. We eten wat en gaan naar een fototentoonstelling. Hier kan je je wel even vermaken! Ook nu barst het los en krijgen we een enorme bui over ons heen. Tegen een uur of 8 nemen we afscheid van onze Amerikaanse vrienden en Beijing en pakken we de taxi naar het treinstation. Alles gaat voorspoedig en rond 21.30 rijden we weg. Het is een luxe trein, met Ac en dekbedden. Rob wil zijn Chinees oefenen maar toevallig zitten we met 2 chinezen in de coupe, die afzonderlijk van elkaar in Engeland wonen/studeren en dus goed Engels praten! Op naar X'ian!

JD and Beth, thanks a lot for your hospitality! We had a great time. And how was the Nee Oh Row? See you in Holland

Laughing

Erwin & Irma

Vandaag 26-07 2009!!!!!

Rob gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!

DE HOLLEBEEKJES en Jael een kus van ons.

Hans vd Berg

hoi Rob gefeliciteerd met je verjaardag geniet ervan samen met je meisje.
Het zal niet zo vaak voor komen dat je je verjaardag zover weg van fam viert.

groetjes Hans

pa en ma van der vlist

Rob nogmaals van harte gefelicteerd met je verjaardag en natuurlijk ook jij jael
zoals jullie gemerkt hebben hebben wij nog steeds geen telefoon Peter en Ingrid met de kinderen hebben vandaag bij ons gegeten en die vertelden dat jullie gebeld hadden.dus we blijven op de hoogte

groetjes pa en ma

MJ

Nederlandse tijd, 23:14 ben je nog jarig.
gefeliciteerd!!!! je viert het volgens mij niet dit jaar? ik heb nl geen uitnodiging ontvangen voor een feessie....:-)
heb je nog iets leuks gekregen van je vriendinnetje?
ik heb de verhalen gelezen en krijg sterk de indruk dat jullie het bere naar jullie zin hebben daar in al die vreemde landen.
hier is het niet zo, zomer komt niet echt op gang (alhoewel het komende week wel beter zou moeten
worden). nog een weekje werken en dan heb ik 3 weken vrij. heerlijk. ga zondag naar frankrijk. weekje bourgogne gebied bekijken en wijn proeven en kopen.
nou, ik ga maar es naar bed.
toedeloe
MJ

marga

Hoi allebei,

Vandaag weer even al jullie verhalen gelezen wat een avontuur....De tijd gaat wel snel voor dat je het weet zit je weer op werk....Dus blijf volop genieten maar dat doen jullie wel zo te zien... De groeten ook van Jan Duf en Fritz o, ja Jan vraagt of je ook foto's hebt van onder de rokjes hahahahahaah

Naomi

Wat een leuk verhaal weer!!
En de foto''s zijn echt mooi.
Wat gaat de tijd snel.
Gaaf dat jullie overal mensen ontmoeten ,
en daar wst mee doen.

Nou geniet ze.